Je sales medewerkers zelf op zoek laten gaan naar nieuwe klanten? Waarom zou je? Eén: het hele proces is arbeidsintensief. Twee: het werkt dikwijls demotiverend op je salesmensen. Maar nog belangrijker op drie: het is gewoon niet efficiënt.
Hoeveel koude prospecten moet je contacteren om uiteindelijk één geïnteresseerde te detecteren? En note: met ‘contacteren’ bedoelen we ‘lastig vallen’. Want laat ons eerlijk zijn. Dat is wat je eigenlijk doet: potentiële klanten lastig vallen op een moment waarop het voor hen waarschijnlijk niet uitkomt. Zucht. Daar gaat je positieve merkbeleving.
Leads die écht interesse tonen in je product door inschrijving op je nieuwsbrief, downloaden van een white paper, deelname aan een webinar, aanwezigheid op een event, etc. Op hun voorwaarden. Wanneer ze dat willen. Waar ze dat willen. Hoe ze dat willen.
Met onze digitale tools gaan we hypergericht op zoek naar geïnteresseerde prospecten. Via SEO, SEA, landingspages, social media campagnes, video, podcasts, wedstrijden, … converteren we prospects naar leads.
Meer nog. Met deze MENTALL-aanpak kan je sales force zich fully focussen op advies, support en delight van (potentiële) klanten. Klantentevredenheid stijgt recht evenredig. En die happy customers maken door hun positieve ervaringen weer nieuwe klanten voor je. Van efficiëntie gesproken.